Η Toyota έχει μία πολύ απλή φιλοσοφία και στρατηγική όσον αφορά στον εξηλεκτρισμό της ή αν προτιμάς, στην μείωση των εκπομπών ρύπων των νέων μοντέλων της: δεν δεσμεύεται σε μία ή δύο τεχνολογίες και δεν απορρίπτει καμία τεχνολογία πριν την δοκιμάσει. Γι’ αυτό έχει ανοιχτά πολλαπλά μέτωπα – ήπια υβριδικά, full υβριδικά, plug-in υβριδικά, υδρογόνο, θερμικοί κινητήρες και φυσικά μπαταρίες. Στο τελευταίο μέτωπο έχει πλέον έναν νέο σύμμαχο καθώς η Toyota ανακοίνωσε την συνεργασία της με την Sumitomo Metal Mining με στόχο την μαζική παραγωγή υλικών καθόδου για μπαταρίες στερεάς κατάστασης (all-solid-state) οι οποίες θα τοποθετηθούν σε αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα στο μέλλον..
Οι all-solid-state μπαταρίες, που αποτελούνται κατά κύριο λόγο από μία κάθοδο, μία άνοδο και έναν στερεό ηλεκτρολύτη, είναι μία τεχνολογία επόμενης γενιάς όσον αφορά στις μπαταρίες. Μία τεχνολογία που προσφέρει την προοπτική για μικρότερο μέγεθος, υψηλότερη απόδοση και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής σε σύγκριση με τις συμβατικές μπαταρίες υγρού ηλεκτρολύτη που χρησιμοποιούνται τώρα. Στα ηλεκτρικά οχήματα θα προσφέρουν βελτιωμένες επιδόσεις όπως η μεγαλύτερη αυτονομία και οι μικρότεροι χρόνοι φόρτισης μεταξύ άλλων αλλά αυτά λίγο ή πολύ τα γνωρίζουμε. Τα προτερήματα της τεχνολογίας των μπαταριών στερεάς κατάστασης είναι γνωστά, αυτό που δεν ξέραμε είναι ότι η Toyota σκοπεύει να λανσάρει ηλεκτρικά με μπαταρίες στερεάς κατάστασης το 2027-28!
Από το 2021 η Toyota και η Sumitomo Metal Mining εξελίσσουν από κοινού υλικά καθόδου για all-solid-state μπαταρίες εστιάζοντας σε προκλήσεις όπως ο εκφυλισμός του υλικού κατά τους επανειλημμένους κύκλους φόρτισης/εκφόρτισης. Ως λύση και χάρη στην τεχνογνωσία της Sumitomo βρέθηκε μία αποκλειστική φόρμουλα για την προστασία του υλικού και οι δύο εταιρίες έχουν εξελίξει ένα νέο, εξαιρετικά ανθεκτικό υλικό καθόδου που είναι κατάλληλο για όλες τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης και θα παρέχει η Sumitomo με απώτερο στόχο την μαζική παραγωγή του φυσικά. Η δουλειά δεν σταματά εδώ όμως. Οι δύο εταιρίες συνεχίζουν την εξέλιξη σε διάφορους τομείς που μπορούν να προσφέρουν στην πρόοδο της τεχνολογίας, την βελτίωση των επιδόσεων, της απόδοσης, της ποιότητας και της ασφάλειας αλλά και στην μείωση του κόστους για την μαζική παραγωγή. Και ποιος ξέρει, ίσως επιτύχουν στο λανσάρισμα των πρώτων μπαταριών στερεάς κατάστασης πριν από οποιονδήποτε άλλο και με αυτόν τον τρόπο, στην αλλαγή του μέλλοντος των αυτοκινήτων και την επίτευξη μίας πραγματικά ουδέτερης όσον αφορά στις εκπομπές άνθρακα, κοινωνίας.